Supermarktprijzen op peil 2003

De prijzen in de Nederlandse supermarkten zijn in drie jaar tijd met ruim vijftien procent gestegen. De prijzen zijn daarmee terug op het niveau van vlak voor de supermarktoorlog, die in 2003 begon. Dat blijkt uit de Prijspeiler, het prijzenonderzoek van het Dagblad van het Noorden.

In het onderzoek worden 22 gangbare producten van A-merken gekocht bij vestigingen van Albert Heijn, C1000, Super de Boer, Jumbo en Plus. Versproducten en artikelen die in de aanbieding zijn blijven buiten beschouwing.

Het onderzoek strookt met cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Met name het laatste half jaar zijn de prijzen sterk gestegen, mede door de hogere kosten van grondstoffen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!