De Nederlandse theefabrikant Pickwick introduceert nieuwe theeverpakkingen. Voor het merk is het de grootste restyling in haar bestaan, zo meldde het bedrijf maandag.
Met de nieuwe theedozen in de supermarkt wil Pickwick de rijkheid en de waardering voor thee terug laten komen in de schappen. Voor de consument wordt het gemakkelijker de zwarte theeën, vruchtentheeën en well-being theeën te leren kennen en herkennen. Het traject om alle 56 Pickwick-theevarianten te laten overgaan op de nieuwe verpakking gaat nog enkele maanden duren.
“We zien in Nederland een algehele toename van waardering voor thee. Met de nieuwe verpakkingen willen we de rijkheid van thee verder benadrukken en theedrinkers bewust maken van wat thee op verschillende momenten op de dag voor ze kan betekenen”, aldus Bas Tulner, marketing manager bij Pickwick.
Pickwick heeft een rijke historie, die begint in 1753 bij Douwe Egberts. In dat jaar begon de kruidenier met de verkoop van thee en koffie vanuit zijn winkeltje in het Friese Joure. In 1937 verscheen de naam Pickwick voor het eerst op de theedoosjes. Vandaag de dag wordt door de Nederlander gemiddeld drie kopjes thee per dag gedronken. Vier op de vijf kopjes worden thuis gedronken.
Grootste restyling in bestaan van Pickwick
Gepubliceerd op 15 april 2008 om 00:00
Reacties 0