Internetgebruik in twee jaar verdubbeld

Nederlanders zijn steeds langer online. Het internetgebruik steeg van 43 minuten per dag in 2006 naar gemiddeld tachtig minuten in 2008. Dagelijks is 44 procent van de bevolking actief op internet. Dat blijkt uit het Tijdbestedingsonderzoek 2008 van Spot, RAB en PBE, de koepelorganisaties voor televisie-, radio- en buitenreclame-exploitanten.

De toename van internetgebruik is waarneembaar bij alle bevolkingsgroepen, jongeren hebben niet langer een voortrekkersol. Wel is er een verschil tussen gebruik. Zo chatten jongeren meer; volwassenen gebruiken internet meer voor surfen en e-mail.

De meeste mediatijd gaat nog altijd naar de televisie: twee uur en een kwartier per dag. Gemiddeld wordt per dag een kwartier in een krant gelezen, zes minuten in een tijdschrift en vierminuten in een folder. Hierin is sinds 2006 weinig veranderd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!