Van Kempen & Begeer start trendy testwinkel
Gepubliceerd op 1 augustus 2004 om 00:00
Koninklijke Van Kempen & Begger heeft in Utrecht een eigen winkel geopend om nieuwe producten en concepten te testen. Directeur Scholten haast zich te zeggen dat het niet de bedoeling is om retailer te worden. De winkel wordt voornamelijk als marketingtool beschouwd. Van Kempen & Begeer is in 1789 opgericht en gespecialiseerd keukengerei. Het bedrijf is bekend van de merken Keltum, Gero, BK, Q-Linair en Van Kempen & Begeer. Het assortiment wordt in veel winkels in Nederland verkocht. Volgens Schouten zocht het bedrijf een plek waar de consument het complete assortiment getoond kan worden. Innovatie en merkenstrategie is heel belangrijk bij Van Kempen & Vergeer, zo stelt Schouten. De winkel moet informatie geven over hoe de consument over bepaalde nieuwe producten denkt. `Er is bewust meer ruimte gemaakt voor trendy artikelen om ook dat `gezicht` van Van Kempen & Begeer te tonen. De winkel oogt trendy en daar passen dit soort artikelen uitstekend in`, aldus Schouten. De winkel is niet groot en heeft een tunnelvorm, de manier van presenteren geeft de zaak cachet. De winkel moet dan ook met name consumenten uit het midden- en hogere segment enthousiasmeren.
Reacties 0