Procter & Gamble maakt winst

Het Amerikaanse Procter & Gamble, bekend van Pampers, Duracell en Gillette, heeft in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar fors meer winst geboekt. De nettowinst steeg met 53 procent tot vijf miljard dollar, hoofdzakelijk dankzij een boekwinst op de verkoop van het koffiemerk Folgers.

De omzet van ’s werelds grootste producent van consumentengoederen ging in de afgelopen drie maanden met drie procent omlaag tot 20,3 miljard dollar. Dat kwam vooral door negatieve wisselkoerseffecten.

P&G verkocht in juni voor drie miljard dollar Folgers aan het voedingsmiddelenbedrijf J.M. Smucker. Folgers is het best verkopende koffiemerk in de Verenigde Staten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!