Europees platform voor milieuaanpak detailhandel

Winkeliers die willen bijdragen aan een beter milieu kunnen daarvoor steun krijgen van een Europees platform. In Brussel is vanaf dinsdag het Retailers Environmental Action Programme (REAP) actief. De bedrijven melden zichzelf aan en geven door wat zij gaan doen. Deelname is vrijwillig, maar verplicht is wel ieder jaar te laten weten hoe ver het staat met de uitvoering. Ahold heeft zich als een van de eersten aangemeld.

Voornaamste doelen van het initiatief zijn het aanbieden van milieuvriendelijke producten en het doorvoeren van energie- en milieubesparende maatregelen in de winkelbedrijven. Detailhandelkoepel EuroCommerce en de European Retail Round Table hebben het platform opgezet in nauw overleg met de Europese Commissie, zei een woordvoerder dinsdag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!