C&A zet vol in op bio-kleding

Moderetailer C&A zet over een week in de winkels en op de website van Wehkamp flink in op de verkoop van biologische kleding. In Nederland gaat het om 400 duizend artikelen, van sokken en ondergoed tot bovenkleding. Dit schrijft het Algemeen Dagblad vandaag.

“Wij zien in de crisis geen enkele reden om verantwoord ondernemen op een lager pitje te zetten”, aldus Edwin Fafié van C&A. “Wij kunnen groot inkopen, waardoor de prijzen laag blijven. De betaalbaarheid staat voorop. De biologische kleding is bij ons even duur als de andere kleding. Wij willen er vanwege de kwaliteit een A-merk van maken.”

C&A begon eind 2007 met de verkoop van een selectie ‘Bio cotton’. Vanaf het voorjaar van 2008 werd bio-katoen verkocht in alle 1200 Europese vestigingen en ging het om 12,5 miljoen artikelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!