Prijsverschil A-merk neemt toe

Het prijsverschil tussen A-merken is de laatste jaren gegroeid van 24 naar veertig procent. Voor 35 producten van A-merken als Hak, Douwe Egberts en Unox moest in september 2003, vlak voor het uitbreken van de prijsoorlog in de supers, gemiddeld 62 euro worden betaald. Nu moet daar 76 euro voor worden neergeteld, zo blijkt uit prijsmetingen van adviesbureau IPLC.

De alternatieven van huismerken zijn in die periode juist goedkoper geworden. Die kosten nu gemiddeld 46 euro. Koen de Jong van IPLC vindt het prijsverschil opmerkelijk. Hij constateert dat consumenten juist steeds meer moeite hebben om kwaliteitsverschillen te ontdekken tussen A-merken en huismerken. Dan ligt een kleiner prijsverschil meer voor de hand.

De Jong verbaast zich erover dat winkelketens die prijsruimte niet benutten. “De prijsverschillen tussen huismerken onderling zijn kleiner geworden. Het lijkt erop dat verschillende formules elkaar beconcurreren. Ze koekeloeren allemaal naar Albert Heijn.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!