Tijdschriftenmarkt groeit door klantmagazines

Ondanks het feit dat minder mensen publiekstijdschriften lezen, zijn er meer tijdschriften bijgekomen en stijgt de totale oplage met bijna zeven procent. In 1999 waren er 174 titels en in 2008 zijn dat er 249. Dit staat in de donderdag verschenen Mediamonitor 2008 van het Commissariaat voor de Media (CvdM).

In dat rapport heeft het commissariaat de tijdschriftenmarkt gedurende een periode van tien jaar geanalyseerd. De toename is onder meer te danken aan de categorie sponsored magazines (vooral Allerhande, Boodschappen en Health), die vanaf 2001 sterk is gegroeid.

De vrouwenbladen kregen in 2007 een impuls door het in de markt brengen van het tijdschrift Vrouw, een bijlage bij de zaterdageditie van de Telegraaf. Het grootste tijdschrift wat betreft gemiddelde oplage is sinds jaar en dag ANWB-ledenblad Kampioen met 3,5 miljoen exemplaren, op de voet gevolgd door Veronica Magazine.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!