Na een prijzenoorlog is in de Nederlandse supermarktbranche ook een advertentiestrijd losgebarsten. Jumbo stelde in juni via advertenties in de dagbladen dat het bedrijf zeker zo goedkoop is als Aldi en Lidl. De Brabantse supermarktketen vergeleek de prijs van zijn eigen Budget-merk met die van de twee Duitse discounters. Aldi reageerde deze week: ‘Jumbo levert het bewijs: olifanten kunnen niet rekenen’, zo haalt de discounter uit in een advertentie.
Dat de supermarkten prijzenoorlogjes uitvechten is niet nieuw. Dat ze in advertenties de vijand met de grond gelijk proberen te maken, komt echter steeds vaker voor. Vorige maand nog maakte Dirk de mislukte Laagste Actieprijs Garantie van de grote concurrent Albert Heijn belachelijk in een reclamecampagne. ‘Hoezo Laagste Actieprijs Garantie’, vroeg Dirk zich af. Om vervolgens acht aanbiedingen te noemen die bij Dirk goedkoper zijn dan bij Albert.
“Met de Albert Heijn Laagste Prijsgarantie willen ze u de indruk geven de beste acties te hebben. Maar een weekje eerder of later zijn dezelfde producten bij Dirk, Bas en Digros vaak veel goedkoper in de aanbieding”, aldus de supermarkt.
Supers storten zich in advertentiestrijd
Gepubliceerd op 14 juli 2009 om 00:00
Reacties 0