Personeel warenhuizen: geen tijd voor klant

Werknemers van HEMA, de Bijenkorf en V&D komen tijd te kort om klanten goed van dienst te kunnen zijn. Dit komt doordat de werkdruk steeds hoger wordt, aldus FNV Bondgenoten vandaag in het Algemeen Dagblad.

“Vooral bij de Bijenkorf is er nu zo weinig personeel dat wachtende klanten spullen bij de kassa gooien en boos weglopen”, aldus FNV-bestuurder Henk van der Ploeg. “Vragen van klanten worden niet beantwoord omdat er geen mensen op de vloer staan. Ook ontbreekt hulp bij de paskamer.”

Bovendien heeft de Bijenkorf volgens FNV gewaarschuwd dat er veel wordt gestolen doordat er niet goed wordt opgelet door werknemers. “Sommige medewerkers hebben slapeloze nachten, zijn ingestort of lopen heel vermoeid rond." Een personeelslid van de Bijenkorf liet FNV onlangs weten dat ‘het hier een puinzooi is’.

De warenhuizen erkennen de kritiek echter niet. Het najaar is altijd druk, aldus de Bijenkorf en V&D, en ook komt volgens de ketens uit tevredenheidsonderzoeken niet naar voren dat de werkdruk te hoog is. “We scoren juist goed”, onderstreept Bijenkorf-woordvoerder Marieke Heringa.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!