Duurzame merken genieten weinig bekendheid onder Nederlandse consumenten. Slechts vier op de tien Nederlanders kunnen spontaan een duurzaam merk noemen. Dat blijkt uit het Duurzaamheidkompas #2 2009 van research- en consultancybureau MarketResponse en adviesbureau Schuttelaar & Partners.
Veel mensen zijn positief over duurzame merken. Met name hoger opgeleiden schaffen ze eerder aan en werken liever voor een duurzame werkgever. Duurzame merken onderscheiden zich volgens de consument door kwaliteit, lange levensduur en eerlijke handel.
Slechts vier op de tien Nederlanders zijn in staat een duurzaam merk te noemen. Kan men dat wel, dan denkt men aan Philips en Max Havelaar. Volgens de consument zijn Shell en Hummer bij uitstek merken die niet duurzaam zijn. Wantrouwen, gebrek aan communicatie en transparantie spelen een grote rol bij het oordeel van consumenten over duurzame merken.
Consument kent duurzame merken niet
Gepubliceerd op 13 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0