Fastfoodklant trekt zich weinig aan van calorieën

Het weergeven van de hoeveelheid calorieën bij de gerechten in een fastfoodrestaurant is niet van invloed op het gedrag van klanten. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van New York en Yale. In New York zijn restaurantketens verplicht het aantal calorieën van hun gerechten te vermelden, zo meldt Food Holland.

De onderzoekers volgden klanten van fastfoodrestaurants als McDonald's, Wendy's, Burger King en Kentucky Fried Chicken in buurten waar veel mensen met overgewicht kampen. De helft van de klanten merkte de vermelding van het aantal calorieën op. Van hen zei 28 procent dat de informatie invloed had op hun bestelling en negen van de tien zei dat zij gezondere keuzes gemaakt hadden .

De onderzoekers verzamelden echter ook 1100 kassabonnetjes en stelden vast dat mensen gemiddel juist iets meer calorieën hadden besteld dan een klant gemiddeld bestelde voor juli 2008, toen de wet op de calorievermelding van kracht werd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!