Welk derde land in de planning staat, geeft oprichter Claudia Willemsen nog niet prijs. Wel laat ze weten dat de formule ook in het buitenland de naam Kleertjes.com blijft dragen: "Wij hebben ook aan Amazon en eBay moeten wennen. Die namen kenden we toen ook nog niet", aldus Willemsen.
Het succes van Kleertjes.com is volgens Willemse te danken aan het feit dat ze heeft weten binnen te dringen in een conventionele markt. "Dat heb ik gedaan met een goed verhaal naar de leveranciers. De toeleverende markt heeft gemerkt dat er ook mensen zijn zoals ik die het netjes afhandelen, dat is onderdeel van mijn naam geworden."
Waar de webwinkel in het verleden voorop liep binnen e-commerce, ligt het de laatste tijd wat stil, meent Willemsen. Al liggen er al een aantal ideeën klaar voor de toekomst. "We komen met een nieuw e-commerceplatform. Er zijn ook dringend verbeteringen nodig. Het platform waar we nu mee werken hebben we zelf gebouwd, maar we bereiken het stadium dat het de toestroom aan klanten niet meer trekt. De stabiliteit is belangrijk."
Kleertjes.com heeft op mobiel vlak geen plannen. Willemsen heeft zo haar twijfels over deze vorm van winkelen. "Voor een bepaalde doelgroep zal het van de grond komen, maar voor onze doelgroep zie ik dat nog niet zo snel gebeuren." De klanten van Kleertjes.com bestaan voor het grootste deel uit ouders in de leeftijd van 25 tot 40. "Het begin te komen en het zal een succes worden, maar dat duurt nog even."
Reacties 0