Warenhuisketen de Bijenkorf heeft het ontwerpduo Viktor & Rolf aangetrokken voor de ontwikkeling van een belevingsconcept voor Kerst. De designers ontwerpen een giftcollectie en gaan de etalages van de winkels inrichten.
Volgens directeur marketing Bijenkorf Robert Bohemen weet het duo ‘altijd verrassende en betoverende concepten neer te zetten’. “De combinatie van Viktor & Rolf, de Bijenkorf en het gegeven Kerst belooft sprookjesachtig te worden”, laat hij weten in een mediabericht.
Viktor & Rolf komen naast een giftcollectie ook met een sprookjesboek, dat ze zelf schreven en illustreerden. De etalages verbeelden tijdens de decembermaand scènes uit het boek. Een levensgrote typemachine die uit zichzelf typt, pop-ups en cut outs van sprookjesfiguren, linten die de etalages onderling verbinden en kamerschermen gemaakt van levensgrote boekenruggen creëren de illusie dat de bezoeker niet het warenhuis maar een sprookjeswereld binnenloopt.
De giftcollectie van Viktor & Rolf wordt vanaf 2 december verkocht in alle filialen van de Bijenkorf en in de online shop. De lijn bestaat onder meer uit serviesgoed, kerstornamenten in de vorm van de hoofdrolspelers van het sprookjesboek, een dekbedovertrek en geïllustreerde kerstkaarten.
Viktor & Rolf kleden de Bijenkorf met Kerst
Gepubliceerd op 15 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0