De Amerikaanse drogisterijketen Walgreens heeft sinds een aantal maanden een nieuw gezicht. De nieuwe look moet ervoor zorgen dat het winkelgemak toeneemt en de omzet groeit, zo meldt The Wall Street Journal. De inspanningen lijken wat betreft winkelverkopen zijn vruchten af te werpen, want de omzet van de keten nam het afgelopen kwartaal toe met 7,6 procent.
De keten, die ongeveer zevenduizend filialen bezit, is het afgelopen jaar bezig geweest met het ontwikkelen van het nieuwe jasje. Naast een nieuw winkelinterieur is ook het assortiment onder de loep genomen. "Door de recessie verandert de vraag naar producten", zo laat een woordvoerder van Walgreens weten. “Daar spelen we op in door meer foodproducten aan te bieden en we hebben minder impulsaankopen in ons assortiment.”
Daarnaast breidt Walgreens het aanbod private label merken uit. "Deze zijn voordeliger in aanschaf dan A-merken. Voordeel voor ons is bovendien dat op die producten een hogere marge zit.”
Nieuwe look Walgreens werpt vruchten af
Gepubliceerd op 16 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0