Omzet Ahold geraakt door prijsverlagingen

De omzetgroei van Ahold is in het derde kwartaal afgeremd. Dit komt door prijsverlagingen en consumenten die goedkopere producten kopen, vooral in de VS. Dat heeft het detailhandelsconcern achter Albert Heijn, Etos en Gall & Gall dinsdag bekendgemaakt.

De omzet kreeg nog wel een impuls doordat Ahold meer producten verkocht. De omzet kwam 4,3 procent hoger uit op 6,04 miljard euro tegen 5,8 miljard euro een jaar eerder. Analisten rekenden op een omzet van 6,08 miljard euro. Albert Heijn zag zijn omzet groeien met 5,4 procent, minder dan analisten hadden gedacht.

Ahold noteerde in de VS, waar de helft van de omzet vandaan komt, betere omzetcijfers dan verwacht. De omzet steeg in het land met 5,2 procent. Bij de Tsjechische ketens Albert en Hypernova liep de omzet fors terug, met acht procent, in lijn met de verwachting.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!