De overname van Super de Boer door Jumbo is 'sexy' voor de consument. Dit zei merkendeskundige Paul Moers maandag in reactie op de geslaagde overname, zo meldde de Telegraaf maandag op zijn website.
De consument heeft reden de vlag uit de hangen, aldus Moers. Hij wijst erop dat Jumbo door de overname van Super de Boer een landelijk netwerk van winkels krijgt. “Super de Boer was een van de duurste supermarkten van Nederland. Dat gaat nu over naar een bedrijf dat staat voor een hoge service gekoppeld aan lage prijzen.”
Door de overname blijven drie grote supermarktketens over. De nieuwe inkoopcombinatie van Jumbo, C1000 en Super de Boer krijgt een marktaandeel van ongeveer 23 procent, terwijl Superunie goed is voor 29 procent. Albert Heijn heeft een marktaandeel van 31 procent. “AH is nu wel aan de grenzen van z'n groei”, concludeert de merkendeskundige. “Want Jumbo is een van de weinigen die het AH moeilijk kan maken.''
Zie ook: Jumbo betaalt miljard voor overname
Groter Jumbo 'sexy' voor consument
Gepubliceerd op 20 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0