Amerikaanse consumenten staan in toenemende mate open voor het ontvangen van ‘mobile alerts’. Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Harris Interactive.
Van de ondervraagde consumenten tussen de 18 en 34 wil 42 procent zich inschrijven voor het ontvangen van advertenties of acties via de mobiele telefoon. Van de consumenten in de leeftijd 35-44 jaar voelt 33 procent hier wat voor. Het is daarbij wel van groot belang dat de berichten die zij krijgen goed worden getimed en zijn toegesneden op de interesse van de betreffende consument.
Meer dan de helft is het meest geïnteresseerd in het krijgen van acties van restaurants, gevolgd door bioscopen en evenementen. Op plek vier en vijf volgen respectievelijk berichten over het weer en aanbiedingen tijdens uitverkoop.
Het middel kan volgens het onderzoeksbureau prima worden ingezet om consumenten winkels in te krijgen. Uit het onderzoek komt namelijk naar voren dat negentig procent van de consumenten die winkelt in een periode dat er uitverkoop is, een impulsaankoop doet. Marketeers die consumenten wijzen op een speciale aanbieding tijdens zo’n periode kunnen hier hun voordeel mee doen.
Consument loopt warm voor 'mobile marketing'
Gepubliceerd op 22 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0