Modeconcern PPR levert in

Het Franse modeconcern PPR heeft over de eerste drie kwartalen de omzet zien teruglopen met vijf procent. Het omzetcijfer kwam uit op 13,8 miljard euro, meldt Textilia.

Vooral het derde kwartaal was lastig voor het bedrijf. Zelfs de PPR-onderdelen Gucci en Puma realiseerden in die periode geen groei. Puma kon tussen januari en september nog een plus van 0,4 procent noteren. Per kwartaal liepen de opbrengsten echter terug (-5,5 procent) naar 673,4 miljoen euro. Het sportmerk leed vooral onder de zwakke vraag op de Amerikaanse markt en de druk waaronder de Europese prijzen staan.

Ook de Gucci Group met merken als Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga en Stella McCartney zag de omzet met 5,9 procent inzakken naar 2,46 miljard euro. Gucci kon met de eigen winkels nog groeien in Azië, maar verloor met wholesale in Europa.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!