Salesupply, dat ondersteuning biedt aan Nederlandse webwinkeliers bij verkopen over de grens, heeft een kantoor geopend in Barcelona. Het bedrijf begon ongeveer een jaar geleden met dienstverlening in Duitsland en Frankrijk. Lokale mensen in dienst van het bedrijf kunnen onder meer de lijnen op gebied van marketing en klantenservice uitzetten voor webwinkeliers met expansiedrift.
Na lang twijfelen is de keus voor het volgende land op Spanje gevallen. In eerste instantie leek dit namelijk Engeland te gaan worden. "De vraag van webwinkeliers naar uitbreiding in Engeland bleef achter. Het is logistiek allemaal wat lastiger en bovendien is daar sprake van een volwassen e-commerce markt. We hebben besloten ons meer op groeimarkten te richten", aldus Jeroen Leenders, directeur van het bedrijf.
Leenders: "De Spaanse markt is nu ongeveer net zo volwassen als de Nederlandse een jaar of vier à vijf geleden. Zo’n 46 miljoen inwoners zorgen daar voor ongeveer vijf miljard aan online-bestedingen. Dat is minder dan we dit jaar in Nederland doen. Op technisch vlak lopen ze wat achter en dus zit er nog heel veel rek in die markt. Groot voordeel is dat Spaanse webshoppers gewend zijn om veel in het buitenland te bestellen."
Begin volgend jaar begint Salesupply met het uitvoeren van scans voor webwinkeliers die naar Spanje willen uitbreiden. In de toekomst wil het bedrijf zoveel mogelijk Europese landen aan het portfolio toevoegen. Men begint hierbij met de minder ontwikkelde webwinkellanden.
Salesupply naar Spanje
Gepubliceerd op 8 december 2009 om 00:00
Reacties 0