Frisdrankenfabrikant Coca-Cola vindt dat Superunie met het merk First Choice inbreuk maakt op zijn merkrechten. De colagigant wil dan ook dat inkooporganisatie Superunie zijn First Choice-cola uit de handel haalt.
Het conflict tussen Coca Cola en Superunie speelt al sinds 2007, toen de inkooporganisatie First Choice op de markt bracht. Volgens Coca Cola lijkt het logo verdacht veel op dat van de 'echte' Coca Cola. De vorm, het kleurgebruik en het lettertype van First Choice leiden er volgens Coca Cola toe dat er gevaar voor verwarring bij het publiek ontstaat.
Superunie meent echter dat de vormgeving van de Coca Colafles niet erg onderscheidend is, terwijl de C met een krul in het logo ook bij andere cola's voorkomt. De Amerikaanse frisdrankengigant laat het er niet bij zitten en is een juridische procedure begonnen bij de rechtbank in Arnhem.
Coca-Cola wil First Choice van de markt hebben
Gepubliceerd op 17 december 2009 om 00:00
Jan Van der Vossen 16 mrt, 08:44