Coca-Cola wil First Choice van de markt hebben

Frisdrankenfabrikant Coca-Cola vindt dat Superunie met het merk First Choice inbreuk maakt op zijn merkrechten. De colagigant wil dan ook dat inkooporganisatie Superunie zijn First Choice-cola uit de handel haalt.

Het conflict tussen Coca Cola en Superunie speelt al sinds 2007, toen de inkooporganisatie First Choice op de markt bracht. Volgens Coca Cola lijkt het logo verdacht veel op dat van de 'echte' Coca Cola. De vorm, het kleurgebruik en het lettertype van First Choice leiden er volgens Coca Cola toe dat er gevaar voor verwarring bij het publiek ontstaat.

Superunie meent echter dat de vormgeving van de Coca Colafles niet erg onderscheidend is, terwijl de C met een krul in het logo ook bij andere cola's voorkomt. De Amerikaanse frisdrankengigant laat het er niet bij zitten en is een juridische procedure begonnen bij de rechtbank in Arnhem.

Reacties 1


Jan Van der Vossen 16 mrt, 08:44

Bij mij op de willem van der bergh in de spar verkopen ze het dat is wel vreemd

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!