iPad-gebruikers geven vijftig procent meer uit op eBay dan consumenten die shoppen vanaf hun pc. Dat laat een bestuurlid van de veilingssite weten tijdens de National Retail Federation's Shop.org conferentie. De site heeft speciaal voor de tablet een applicatie gebouwd waarmee iPad-gebruikers de nieuwe eBay aanbiedingen kunnen bekijken, op hun favorieten kunnen bieden en kunnen kopen.
"Apple heeft meer dan drie miljoen iPads verkocht in minder dan drie maanden, wat de tablet een van de meest succesvolle elektronische lanceringen ooit maakt", aldus Munial Shah, topman bij Google. "De iPad is de eerste mobiele gadget die ecommerce echt doet floreren." Gemiddeld geeft een iPad-gebruiker wekelijks 85 dollar uit op eBay tegen 65 dollar door iPhone gebruikers.
Experts spraken eerder al de verwachting uit dat de iPad de media consumptie flink zou veranderen; nu de gadget zo populair blijkt te zijn, zal de iPad ook de ecommerce een nieuwe weg in sturen. Naar verwachting gaat de iPad invloed hebben op het rendement van TV- en radiocommercials, op het tijdstip waarop de onlineverkoop dagelijks piekt en zal de tablet ook de 'technofoob' aan het online winkelen zetten.
Reacties 0