Smartphone-gebruikers kunnen op hun schermen binnenkort vaker augmented reality-toepassingen zien. Dat schrijft Cnet online. Augmented reality, het zo realistisch mogelijk toevoegen van computergemaakte beelden aan rechtstreekse reële beelden, heeft zijn technologie betaalbaar genoeg gemaakt om te lanceren in smartphones en tablets.
Zo zal het voor meer consumenten mogelijk worden om met de telefoon naar een oud gebouw te kijken en op het beeldscherm informatie over de historie te lezen. Ook kunnen afbeeldingen van de omgeving honderd jaar geleden over het rechtstreekse beeld worden geplakt en zijn virtuele notes te lezen van voorgaande bezoekers. Zo wordt in één oogopslag duidelijk dat de beste pizzeria van de stad om de hoek zit en wordt direct een virtuele coupon aangeboden.
Volgens Matt Grob, topman bij elektronicabedrijf Qualcomm, zal augmented reality voor adverteerders een interessante manier zijn om hun klanten te bereiken. "Met virtuele beelden over rechtstreekse beelden kan bijvoorbeeld informatie worden gegeven over een bepaald product en kan de klant ter plekke korting krijgen."
Reacties 0