Epplejeck en Rain finalisten Beste Starter

Epplejeck Horse & Rider superstores en cosmeticaconcept Rain hebben de finale gehaald van de ING Retail Jaarprijs Beste Starter. Zij werden zowel door de jury als door het publiek gekozen na hun presentatie op het gisteren gehouden ING Retail Jaarprijs Excellence Event.

De vier genomineerden presenteerden zich gisteren voor een bomvolle zaal vol retailprofessionals. Naast een eigen presentatie werd iedere starter ook gepromoot door een eigen ambassadeur.

Rain beet het spits af met eigenaressen Marianne Gerretsen en Esther Nederlof. Het concept biedt natuurlijke lichaamsverzorging en handgemaakte cadeau-artikelen uit Zuid-Afrika. In Swellendam is een eigen productiebedrijf dat wordt gerund door zestig Zuid-Afrikaanse vrouwen. Zij zijn in dienst van Rain. Ambassadeur. Pals Brust, ceo van C&A, prees Rain aan vanwege de ‘blended value’ van het concept.

Jacqueline Freeke heeft met het Epplejeck-concept voor een ‘revolutie’ gezorgd in de ruitersportwereld, zei ambassadeur Linda Keijzer, directeur ANWB Retail. Freeke zelf heeft sinds 18 september 2008 vijf vestigingen geopend van de formule, waarmee het de uitrolbaarheid al heeft bewezen. Naast bekende merken is er het eigen huismerk Epplejeck, waarbij de filosofie wordt gevolgd van goed, beter, best. “We hebben inmiddels 30.000 loyaltykaarthouders en veertigduizend e-mailadressen van klanten. Daarnaast zijn we actief op social media en paardensportfora. We slepen de klant naar de winkel toe.”

De andere twee genomineerden, vrouwenmodeconcept Charm - New Luxury For Women uit Zeist en mannenmodeformule Michael & Giso uit Breda, hebben de finale niet bereikt. Tijdens de presentatie ging eigenaresse Erika Harm vooral in op het hoge serviceniveau van de winkel, die als primair doel heeft om vrouwen blij te maken en te verwennen met unieke collecties, waaronder labels van de Indiase catwalk.

Eigenaren Michael Oei en Rolf-Giso Heijkoop van Michael & Giso benadrukten in hun presentatie vooral de wisselwerking tussen clicks en bricks. Naast een flagshipstore is de webshop een belangrijk verkoopkanaal van momenteel nog voornamelijk maat-overhemden. “Wanneer onze klanten eenmaal zijn ingemeten en hun maten bekend zijn, kunnen ze snel en makkelijk nieuwe hemden nabestellen. En kiezen uit allerlei persoonlijke details”, aldus Oei.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!