Kmart breidt 'layaway'-programma uit

Met het oog op de naderende decembermaand zet de Amerikaanse retailer Kmart flink in op zijn ‘layaway’-programma. Met de service, die veel succes oogstte in de afgelopen twee decembermaanden, kunnen consumenten producten online bestellen en weg laten leggen en in tweewekelijkse termijnen betalen.

Als het openstaande bedrag is voldaan, kan de shopper de aankoop op een later moment ophalen bij een Kmart-filiaal in de buurt. "Zo zijn consumenten die het niet al te breed hebben ook tijdens de drukke feestmaand verzekerd van het gewenste product", aldus Mark Snyder, marketingdirecteur van Kmart.

Voor de komende feestmaand kunnen producten tien tot twaalf weken worden opgeslagen. Voorheen was dit acht weken. Verder wordt het aanbod artikelen uitgebreid dat via deze manier kunnen worden besteld. Onder de toegevoegde artikelen bevinden zich onder meer wasmachines en drogers.

Kmart verwacht dat klanten voorzichtiger omgaan met het doen van kerstinkopen. Daarom probeert de formule nu zoveel mogelijk te investeren in de markt en zo klanten te winnen, aldus Snyder. Mede daarom is Kmart open tijdens Thanksgiving. Volgens Snyder probeert het bedrijf hiermee een voordeel te behalen op concurrenten die deze dag gesloten blijven. Daarnaast gaan de filialen op de dag na Thanksgiving een uur eerder open, laat de directeur weten. Zo hoopt Kmart nog meer klanten binnen te halen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!