Forever 21 wil Europa veroveren

Als Zara en H&M aanslaan in de Verenigde Staten, dan kunnen Amerikaanse modeformules op hun beurt succes hebben in Europa. De snel groeiende keten Forever 21 waagt de sprong en opent de komende maanden zaken in vrijwel alle grote West-Europese winkelsteden waar nog plek is.

Terwijl veel Amerikaanse moderetailers herstellen van een paar lastige jaren en American Apparel ten onder dreigt te gaan aan te snelle expansie wereldwijd, waagt een andere Amerikaanse keten in de nasleep van een wereldwijde recessie de sprong naar Europa. Het gaat om Forever 21. De komende maanden staan openingen op de agenda in Dublin, Birmingham, Londen en Wenen. Komend jaar volgen winkels in Brussel, Antwerpen, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Ook in Parijs, Berlijn, Madrid en Barcelona worden locaties gezocht. Het is geen voorzichtige kennismaking met Europa, maar een ware blitz. Als het concept aanslaat, zijn overnames niet uit te sluiten.

Het gehele artikel is te lezen in het oktobernummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!