Diesel experimenteert met interactieve spiegel

Kledingmerk Diesel heeft in de etalage van de Bijenkorf-vestiging op de Dam een spiegel geplaatst die werkt met thermal imaging. Deze spiegel zet lichaamswarmte van de persoon die ervoor staat om in energie, en is onderdeel van de nieuwe campagne van het kledingmerk, 'Diesel turns energy into power'.

Op het scherm van de digitale spiegel wordt de lichaamswarmte van mensen getransformeerd, waarbij graphics, sparks en ontbranding toegepast worden. Omdat elk lichaam op een andere manier warmte produceert, zie je in de spiegel bij elk persoon een andere energie verschijnen. Hierbij worden voorbijgangers uitgenodigd om te spelen met hun energie en te kijken naar hoe deze persoonlijke energie zich vertaalt naar beeld.

De interactieve spiegel is omgeven door een decor waarbij honderden objecten versmolten zijn en vanuit de diepte naar het licht toe rijzen. Gebruikt worden objecten als speelgoedautootjes, kandelaars, dancing shiva’s, tafeltjes, poppen, bloemen en eigen producten van Diesel, bedekt met een zilveren coating die het licht van het scherm weerkaatst.

Op de Diesel-afdeling van de Bijenkorf gaat het concept van de energiespiegel een stap verder, waarbij de consument kan kijken welk dier hun energie voorstelt. 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!