Champagneshampoo direct uit schappen

Unilever moet de Andrélon Champagne shampoo onmiddelijk uit de schappen halen. Met de verkoop van deze shampoo maakt het voedings- en levensmiddelenbedrijf inbreuk op de beschermde naam champagne. Dit heeft de rechtbank in Den Haag bepaald in een kort geding dat champagneproducenten, verenigd in het Comité Interprofessionnel du vin de Champagne, tegen het concern hadden aangespannen.

Unilever gaat niet in beroep tegen de uitspraak, zo liet een woordvoerster van het bedrijf weten. Het concern bracht ter gelegenheid van het 70-jarig bestaan van het shampoomerk Andrélon in juli een speciale champagneshampoo op de markt. Om het jubileum extra aandacht te geven maakte Unilever flink reclame voor de shampoo met champagne-extract.

Het comité eiste dat Unilever onmiddellijk zou stoppen met deze activiteiten. De levensmiddelenproducent paste daarop de reclamecampagne aan en staakte ook de levering en productie van de shampoo, maar weigerde de flessen die al in de winkelschappen stonden terug te roepen.  

Hoeveel Andrélon Champagne shampoo Unilever heeft verkocht en hoeveel flessen er zijn teruggehaald, kon niet worden gezegd. In totaal rolden er 340 duizend dergelijke shampooflessen van de band. Wat de kosten voor Unilever zijn van de terughaalactie en van de gederfde inkomsten, is niet bekend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!