Voor Amerikaanse vrouwen is Walmart het belangrijkste merk. Dat blijkt uit een nieuwe 'Brand Power Index' van NBCU. Voor de index is gebruik gemaakt van online gegevens van comScore, social media buzz data van New Media Strategies en mond-tot-mond specialist The Keller Fay Group.
De top tien bestaat uit Walmart, Target, Verizon, eBay, AT&T, Coca-Cola, Bank of America, Ford, Amazon.com en Pepsi. Opvallend is het grote aantal traditioneel masculine productgroepen zoals automotive, financiële dienstverlening en tech en telecom.
Tevens biedt de ranglijst inzicht in de invloed van de nieuwe media in de marketing mix. Zo steeg Gap van plaats 44 naar zeventien als gevolg van een discountactie via social media site Foursquare. Pizza Hut deed hetzelfde en steeg van plaats 73 naar zestig. Starbucks steeg van 59 naar 33 na buzz rond een in-store charitatieve actie voor huizenbouw in New Orleans.
Walmart belangrijkste merk vrouwen
Gepubliceerd op 11 oktober 2010 om 00:00
Reacties 0