Nederlander veel online

Zeventig procent van de Nederlanders met internet is dagelijks online. Dit ligt boven het wereldwijde gemiddelde van zestig procent, zo blijkt uit een wereldwijde studie van TNS NIPO onder 50 duizend mensen in 46 landen.

Het gebruik van internet ligt in Nederland hoger dan het gebruik van tv, radio en kranten. Van de Nederlanders kijkt 64 procent dagelijks tv, luistert 52 procent naar radio en leest 40 procent dagelijks de krant. Mobiel internet wordt meer gebruikt voor e-mail (2,2 uur per week) dan voor sociale netwerken (1,2 uur).

Ondanks de groei van sociale netwerken neemt het e-mailverkeer af. Wel neemt het gebruik van mobiel internet toe. De groei van de sociale netwerken maakt in met name de opkomende landen een grote sprong. Zo heeft 88 procent van de Chinese internetters een eigen blog of is terug te vinden op verschillende internetfora. In de VS en Nederland liggen deze percentages op 32 en 29 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!