De Nederlandse supermarktklant vindt Verkade het ‘Merk van het Jaar 2010‘. De prijs voor het merk met de grootste merkkracht in de levensmiddelensector werd dinsdag uitgereikt tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in Utrecht. Verkade won vorig jaar ook al de prijs.
Merken worden genomineerd via een consumentenonderzoek waarin zij worden beoordeeld op kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit. Naast de ‘overall’ prijs worden er ook awards uitgereikt in zeven subcategorieën. Deze werden gewonnen door Hertog Jan, Douwe Egberts, Verkade, Unox, Campina, Hertog en Nivea.
Dit jaar werd een nieuwe categorie geïntroduceerd: ‘Sterkste stijger van 2007-2010’. De prijs, een beeldje gehuld in een bolletjestrui, werd gewonnen door Smiths van Pepsico International.
De Merk van het Jaar Award is een initiatief van FNLI in samenwerking met EFMI Business School en onderzoeksburau GfK Panel Services Benelux. De prijs is volgens de organisatie in het leven geroepen om de waardering van de Nederlandse supermarktklant direct tot uitdrukking te brengen.
Supermarktklant: Verkade sterkste merk
Gepubliceerd op 14 oktober 2010 om 00:00
Reacties 0