‘Groente- en fruitconcepten per supermarktformule’

The Greenery wil een programma voor groenten en fruit ontwikkelen voor elke afzonderlijke supermarktformule. De afzetorganisatie denkt dit onder meer te realiseren door analyses uit te voeren op klantgroepniveau, laat algemeen directeur Philip Smits weten.

“We willen het concept in beperkte volumes introduceren bij een supermarkt in Nederland, één in Engeland en één in Duitsland. Daarvoor moeten we eerst veredelingsbedrijven overtuigen, en ook de damesafdelingen. Communicatie met de retailers moet ook goed lopen. Verder is het belangrijk om hoogwaardige producten af te leveren”, aldus de algemeen directeur.

De uitkomsten van de analyses worden formulespecifiek vertaald. Daarna wordt er een jaarprogramma ontwikkeld door The Greenery, met alternatieven. Dit laatste voor het geval een product niet beschikbaar is, laat Smits weten.

“Wij kunnen met onze kennis voorzien in het categoriemanagement van groenten en fruit. De vraag die we onze afnemers, de supermarkten, stellen is hoe we die kennis mogen toepassen op hun specifieke winkelformule. Er is nu nog zoveel aanbod zonder onderscheidend vermogen. Daar willen we verandering in brengen”, licht Smits toe.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!