‘Groente- en fruitconcepten per supermarktformule’
Gepubliceerd op 15 oktober 2010 om 00:00
“We willen het concept in beperkte volumes introduceren bij een supermarkt in Nederland, één in Engeland en één in Duitsland. Daarvoor moeten we eerst veredelingsbedrijven overtuigen, en ook de damesafdelingen. Communicatie met de retailers moet ook goed lopen. Verder is het belangrijk om hoogwaardige producten af te leveren”, aldus de algemeen directeur.
De uitkomsten van de analyses worden formulespecifiek vertaald. Daarna wordt er een jaarprogramma ontwikkeld door The Greenery, met alternatieven. Dit laatste voor het geval een product niet beschikbaar is, laat Smits weten.
“Wij kunnen met onze kennis voorzien in het categoriemanagement van groenten en fruit. De vraag die we onze afnemers, de supermarkten, stellen is hoe we die kennis mogen toepassen op hun specifieke winkelformule. Er is nu nog zoveel aanbod zonder onderscheidend vermogen. Daar willen we verandering in brengen”, licht Smits toe.
Reacties 0