Albert Heijn wint Grand Effie

Albert Heijn heeft een Grand Effie gewonnen. Reclamebureau TBWA\Neboko, die de herpositionering van Albert Heijn voor zijn rekening nam, ontving speciale lof van juryvoorzitter Frank Heemskerk. De herpositionering van Albert Heijn werd door de juryvoorzitter ‘fenomenaal knap’ genoemd.

In totaal werden er zestien Effies uitgereikt. Dat is twee keer zoveel als vorig jaar. MTV Networks en Achtung kregen een gouden Effie toegekend voor de case ‘Volkswagen Rijbewijs’ van Pon’s Automobielhandel.

In totaal zijn er 42 inzendingen gedaan, tegenover de 37 van vorig jaar. Dit leverde twee keer zoveel bekroonde Effies op als in 2009. Toen vielen er acht nominaties in de prijzen. Dit jaar werd er één keer goud uitgereikt, vijf keer zilver en negen keer brons.

De EFFIES 2010:
Grand - Effie Albert Heijn - TBWA\Neboko
Goud - Pon’s Automobielhandel - MTV Networks
Zilver - Aviko - DDB
Zilver - Inshared - DDB
Zilver - Andrélon - UbachsWisbrun/JWT
Zilver - Plastic Heroes / Nedvang - Wave Communications
Zilver - KPN Zakelijk - N=5
Brons - Deloitte - Doom & Dickson
Brons - KPN Hi - FHV BBDO
Brons - Unox Biologische Soep - TBWA\Neboko
Brons - Hak - Etcetera
Brons - Mona / Friesland Campina - Alfred International
Brons - Currence - Eigen Fabrikaat
Brons - Mininsterie van Justitie - N=5
Brons - Sire - Publicis Amsterdam
Brons - Oxfam Novib - N=5

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!