Albert Heijn heeft een Grand Effie gewonnen. Reclamebureau TBWA\Neboko, die de herpositionering van Albert Heijn voor zijn rekening nam, ontving speciale lof van juryvoorzitter Frank Heemskerk. De herpositionering van Albert Heijn werd door de juryvoorzitter ‘fenomenaal knap’ genoemd.
In totaal werden er zestien Effies uitgereikt. Dat is twee keer zoveel als vorig jaar. MTV Networks en Achtung kregen een gouden Effie toegekend voor de case ‘Volkswagen Rijbewijs’ van Pon’s Automobielhandel.
In totaal zijn er 42 inzendingen gedaan, tegenover de 37 van vorig jaar. Dit leverde twee keer zoveel bekroonde Effies op als in 2009. Toen vielen er acht nominaties in de prijzen. Dit jaar werd er één keer goud uitgereikt, vijf keer zilver en negen keer brons.
De EFFIES 2010:
Grand - Effie Albert Heijn - TBWA\Neboko
Goud - Pon’s Automobielhandel - MTV Networks
Zilver - Aviko - DDB
Zilver - Inshared - DDB
Zilver - Andrélon - UbachsWisbrun/JWT
Zilver - Plastic Heroes / Nedvang - Wave Communications
Zilver - KPN Zakelijk - N=5
Brons - Deloitte - Doom & Dickson
Brons - KPN Hi - FHV BBDO
Brons - Unox Biologische Soep - TBWA\Neboko
Brons - Hak - Etcetera
Brons - Mona / Friesland Campina - Alfred International
Brons - Currence - Eigen Fabrikaat
Brons - Mininsterie van Justitie - N=5
Brons - Sire - Publicis Amsterdam
Brons - Oxfam Novib - N=5
Albert Heijn wint Grand Effie
Gepubliceerd op 15 oktober 2010 om 00:00
Reacties 0