TNT Post lanceert eigen webportal

TNT Post heeft de eigen webportal KadoWereld gelanceerd. Het bedrijf wil door het assortiment, de prijsbepaling en de klantenservice in eigen hand te nemen de online retailactiviteit groter maken. "Nu we de inkoop, verkoop, het assortiment en de prijs zelf bepalen, kunnen we onze positie als online retailer op online cadeaugebied dominanter maken", meent Peter Sorber, manager e-business bij TNT Post.

De online activiteiten werden in eerste instantie gebundeld onder het tabje webwinkel, en werden voor een groot deel uitbesteed. Vanaf nu organiseert TNT alle processen intern. "Op die manier kunnen we de wens van de klant het beste realiseren", aldus Sorber.

Het intern organiseren van de processen moet uiteindelijk ook een aantrekkelijk financieel plaatje opleveren. "We kunnen beter sturen welke producten we willen opnemen en welke marge we daarop hebben. Op die manier kunnen we het rendement beter sturen", voegt Sorber daar aan toe. 

TNT wil een portal zijn voor de klant, waar ze in één winkel alle cadeaus kunnen kopen en versturen. Nu het bedrijf sterker kan sturen op het assortiment, denken ze zich beter te kunnen onderscheiden van het overige aanbod op het web.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!