TNT Post heeft de eigen webportal KadoWereld gelanceerd. Het bedrijf wil door het assortiment, de prijsbepaling en de klantenservice in eigen hand te nemen de online retailactiviteit groter maken. "Nu we de inkoop, verkoop, het assortiment en de prijs zelf bepalen, kunnen we onze positie als online retailer op online cadeaugebied dominanter maken", meent Peter Sorber, manager e-business bij TNT Post.
De online activiteiten werden in eerste instantie gebundeld onder het tabje webwinkel, en werden voor een groot deel uitbesteed. Vanaf nu organiseert TNT alle processen intern. "Op die manier kunnen we de wens van de klant het beste realiseren", aldus Sorber.
Het intern organiseren van de processen moet uiteindelijk ook een aantrekkelijk financieel plaatje opleveren. "We kunnen beter sturen welke producten we willen opnemen en welke marge we daarop hebben. Op die manier kunnen we het rendement beter sturen", voegt Sorber daar aan toe.
TNT wil een portal zijn voor de klant, waar ze in één winkel alle cadeaus kunnen kopen en versturen. Nu het bedrijf sterker kan sturen op het assortiment, denken ze zich beter te kunnen onderscheiden van het overige aanbod op het web.
TNT Post lanceert eigen webportal
Gepubliceerd op 20 oktober 2010 om 00:00
Reacties 0