‘Prijsperceptie consument is verbeterd’

Nederlandse consumenten realiseren zich steeds beter dat niet alles duurder is geworden door de euro, zo meldt het CBS. Nederlanders hebben een veel realistischer beeld van de euro, stellen de onderzoekers.

Dat de prijzen niet alleen maar hoger worden blijkt ook uit bijvoorbeeld het prijsniveau in de elektronicabranche. Zo worden televisies, computers en bijvoorbeeld fotocamera’s elk jaar goedkoper. Ook in de foodsector zijn prijzen gedaald. Zo verlagen supermarkten hun prijzen en stunten winkels bijvoorbeeld veel vaker met uitverkoop.

Top 5 prijsdalingen
Computerapparatuur -79,8%
Televisietoestellen en video-app. -76,8%
Foto-, filmapp. en optische instr. -75,4%
Telefoonapparatuur -72,5%
Fotografie en film -59,2%

Top 5 prijsstijgingen
Aardappelen +141,9%
Gas +101,3%
Shag +95%
Diensten ivm huisdieren +81,7%
Sigaretten +80,5%

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!