Drogisterijketen Kruidvat heeft zich fel uitgesproken tegen reclame-uitingen van online concurrent Drogisterijnet. De webwinkel gebruikt op zijn site de slogan ‘goedkoper dan Kruidvat’.
Kruidvat heeft geen bezwaar tegen de tekst, maar hekelt de manier waarop die wordt gebruikt. “Wij hebben niets tegen vergelijkende reclame, maar het moet wel op een juiste manier gaan”, meldt een woordvoerder van moederbedrijf AS Watson in De Telegraaf. “Zo klopte een prijs niet en werd er vergeleken met een product dat wij helemaal niet voeren. Dan ben je de consument aan het misleiden.”
Ook lijken de kleuren en het logo die door de webwinkel worden gebruikt volgens Kruidvat te veel op die van de drogisterij. AS Watson heeft de online drogist een brief gestuurd waarin de kritiekpunten worden genoemd. Drogisterij.net heeft volgens Kruidvat toegezegd dat de kleurstelling wordt aangepast. “We zijn nog in afwachting van een verdere reactie.”
Een woordvoerder van Drogisterij.net laat weten dat de website niet van plan is de vergelijkingsactie te staken. “Dit is vergelijkende reclame en dat is wettelijk toegestaan.” De webwinkel noemt de opstelling van Kruidvat ‘hypocriet’. “Uitgerekend deze maand vertoont Kruidvat een tv-commercial waarin de keten zich vergelijkt met Albert Heijn.”
Kruidvat boos op online concurrent
Gepubliceerd op 21 oktober 2010 om 00:00
Reacties 0