Retailers die online verkopen kunnen hun prijzen verhogen wanneer de klantenservice wordt verbeterd. Dat blijkt uit een Amerikaans rapport van Harris interactive Study.
Uit het jaarlijkse onderzoek, waarbij 2.217 Amerikaanse volwassenen werden ondervraagd, blijkt dat 85 procent van de consumenten aangeeft meer voor een product te willen betalen als de klantenservice beter zou zijn. Tien procent hiervan gaf aan bij een uitstekende service zelfs 25 procent meer te willen betalen.
De manier waarop consumenten de klantvriendelijkheid ervaren speelt een belangrijke rol bij het bepalen waar zij gaan winkelen en hoeveel zij bereid zijn te besteden.
‘Deze resultaten tonen aan dat het leveren van een uitstekende klantenservice kan leiden tot een hogere omzet’ meldt het rapport. “In 2009 had Cyber Monday bijvoorbeeld een omzet van 887 miljoen dollar. Gebaseerd op de resultaten van het onderzoek kon de retailer in slechts één dag een extra 87 miljoen dollar aan inkomsten genereren door het verstrekken van een uitmuntende klantenservice.”
Klantvriendelijkheid leidt tot hogere omzet
Gepubliceerd op 22 oktober 2010 om 00:00
Reacties 0