‘Scharrelei meest misleidende term’

De term ‘scharrelei’ heeft de verkiezing Grootste Liegebeest 2010 van actiegroep Wakker Dier gewonnen. Consumenten kozen deze term uit een selectie van tien producten en reclames die zich ‘diervriendelijker voordoen dan ze in werkelijkheid zijn’.

Wakker Dier roept de overheid daarom op de naam te veranderen in ‘schuurei’ omdat scharrelkippen eigenlijk nooit buiten kunnen scharrelen. De term scharrelei is volgens Wakker Dier ten onrechte door de overheid verplicht gesteld voor kippen die in een schuur leven met negen dieren per vierkante meter.

Zo’n vierduizend mensen brachten een stem uit. Nummer twee werd kinderverleiding, op kinderen gerichte reclames waarmee dieronvriendelijke producten worden aangeprezen. Op drie staat de ‘zogenaamd duurzame kabeljauw’ van de Aldi.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!