Het imago van Hyves ondervindt problemen. Dat meldt NRC Handelsblad in zijn weekendeditie. De site heeft volgens Hessel van der Hoek van reclamebureau Refunk het imago van een sociaal netwerk voor kinderen. “Maar Hyves bereikt in Nederland veel meer mensen dan Facebook.”
Door het wat kinderlijke imago loopt de Nederlandse netwerksite inkomsten mis. Adverteerders laten hun oog niet meer automatisch vallen op Hyves. De netwerksite raakte onlangs nog de Bijenkorf kwijt als adverteerder. Voor een campagne rond de Drie Dwaze Dagen wilde de retailer liever in zee met Facebook dan met Hyves.
Facebook zou beter passen bij het imago van de warenhuisketen. Een woordvoerder van de Bijenkorf geeft geen commentaar op de keuze voor een mediaplatform. Wel wordt gemeld dat de actie op Facebook (De Dwaze Rij) een succes was. “Sociale netwerken stellen ons in staat direct contact te hebben met onze klanten.”
De Bijenkorf liever in zee met Facebook
Gepubliceerd op 25 oktober 2010 om 00:00
Reacties 0