De Bijenkorf liever in zee met Facebook

Het imago van Hyves ondervindt problemen. Dat meldt NRC Handelsblad in zijn weekendeditie. De site heeft volgens Hessel van der Hoek van reclamebureau Refunk het imago van een sociaal netwerk voor kinderen. “Maar Hyves bereikt in Nederland veel meer mensen dan Facebook.”

Door het wat kinderlijke imago loopt de Nederlandse netwerksite inkomsten mis. Adverteerders laten hun oog niet meer automatisch vallen op Hyves. De netwerksite raakte onlangs nog de Bijenkorf kwijt als adverteerder. Voor een campagne rond de Drie Dwaze Dagen wilde de retailer liever in zee met Facebook dan met Hyves.

Facebook zou beter passen bij het imago van de warenhuisketen. Een woordvoerder van de Bijenkorf geeft geen commentaar op de keuze voor een mediaplatform. Wel wordt gemeld dat de actie op Facebook (De Dwaze Rij) een succes was. “Sociale netwerken stellen ons in staat direct contact te hebben met onze klanten.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!