AgriRetail lanceert elektronische cadeaubon

De Welkoop- en Boerenbond-vestingen van AgriRetail gaan gebruikmaken van een elektronische cadeaubon en spaarpuntenpas. Voor de implementatie van de bon en pas moet de software BlueRetail van de formules flink worden uitgebreid.

BlueRetail komt van Newway en beheert de geld- en goederenstroom van beide winkelketens. “De cadeaubon en spaarpuntentoepassing hebben we achter de schermen voorbereid”, zegt Newway’s ceo Harry van der Plas. “Het was een gok om zo’n investering te doen zonder handtekening, maar onze durf betaalt zich nu terug in de vorm van de uitbreidingsorder van AgriRetail.”

De eerste stap in het implementatietraject is het klaarmaken van de BlueRetail software, zodat deze in de hele winkelketen de juiste punten berekent en uitkeert bij een verkooptransactie. Volgens Van der Plas is dat complexer dan het lijkt. “De berekening vindt namelijk plaats vanuit zowel de artikelen als vanuit alle overige artikel-gerelateerde functies, zoals aanbiedingen en mixmatches."

De ceo spreekt ook vanuit omzetgerelateerde mogelijkheden. "Zoals het uitgeven van een X-aantal punten bij een minimum bon bedrag. En dan moet de klant uiteindelijk met de pas met daarop de gespaarde punten in iedere AgriRetail-vestiging moet kunnen betalen.” Doel is dat deze implementatie klaar is voor het verkoopseizoen start.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!