Koeriersbedrijf FranconiQue start dit kwartaal met het bezorgen van pakketten voor webwinkeliers. Dat schrijft Twinkle Magazine op haar site. P@rcel Force, zoals de nieuwe service heet, zal tijdvaklevering als optie bieden.
“Het is duidelijk dat de bezorgmarkt verschuift richting e-commerce. Wij horen vaak over de problemen die webondernemers hebben met grote integrators als PostNL, GLS en DHL en we zien ruimte voor een flexibele speler met tijdvaklevering”, aldus oprichter Frank Loots. P@rcel Force biedt op werkdagen twee tijdvakken van drie uur aan als bezorgoptie. Tevens ontvangt de klant een half uur voor de uiteindelijke bezorging een sms.
Volgens Loots willen webshoppers best ‘een paar eurootjes meer betalen’ wanneer de levering op een door hun gewenst tijdstip plaatsvindt. “Al hangt dat natuurlijk wel af van de aanschafprijs”, aldus Loots. Concurrent Dynalogic biedt al de mogelijkheid om zelf de bezorgtijd te kiezen. “Daar proberen we marktaandeel van af te snoepen.”
Bij martkleider PostNL is het voor shoppers wel mogelijk om een bezorgdag te selecteren, waarbij het tijdvak vermeld wordt waarop zij de pakketbezorger mogen verwachten. Loots denkt dat de echte tijdvaklevering voorlopig niet ingevoerd zal worden bij de grote pakketvervoerders. “Als ik de kenners moet geloven krijgen die grote partijen, met hun logge organisaties en vele subcontractors, dat niet zomaar voor elkaar.”
FranconiQue lanceert bezorgservice met tijdvaklevering
Gepubliceerd op 4 januari 2012 om 00:00
Reacties 0