Retailers halen nog niet veel omzet uit social media, maar daar lijkt verandering in te komen. Volgens het rapport ‘Facebook Commerce: Reaching Shoppers Where They Socialize’, zien fanatieke Facebookgebruikers het netwerk als een manier om op één site alle aankopen te doen.
“Het is niet verassend dat winkelen en socializen goed samengaan”, aldus Krista Garcia, e-marketing analist en auteur van het rapport. “Facebook speelt een grotere rol in het leven van consumenten. Men is er al aan gewend via Facebook het nieuws te lezen, video’s te bekijken, en muziek te luisteren. Nu gaan consumenten steeds vaker op zoek naar producten via deze site.”
Retailers zijn er nog niet aan gewend social media als verkoopkanaal te gebruiken, maar volgens het rapport zal dit in de toekomst anders zijn. Booz & Company schat dat er in 2011 voor één miljard dollar is verkocht via social media. Verwacht wordt dat dat bedrag in 2012 zal verdrievoudigen en in 2015 veertien miljard dollar zal bedragen.
‘F-commerce veelbelovend voor retailers’
Gepubliceerd op 23 januari 2012 om 00:00
Reacties 0