Modebedrijf Levi Strauss & Co heeft de omzet vorig jaar zien stijgen. De nettowinst daalde echter van 157 miljoen dollar in 2010 naar 138 miljoen dollar in 2011. “Onze resultaten uit het boekjaar 2011 weerspiegelen de hogere katoenprijzen en de moeilijke economische omgeving”, zegt Blake Jorgensen, chief financial officer van Levi’s.
Toch zag de fashionretailer de brutowinst naar 2.292 miljoen dollar stijgen, 69 miljoen dollar meer dan in 2010. De daling in de nettowinst is vooral te wijten aan een belastingverhoging van zo’n 32 miljoen dollar.
Levi’s heeft het dankzij zijn wereldwijde verkoopnetwerk goed gedaan, vooral in het licht van stevige kosten en de economische tegenwind, meldt ceo Chip Bergh. “We bouwen verder aan onze sterke merken en willen innoveren. Het verbeteren van de winstgevendheid moet duurzame groei op lange termijn leveren”, aldus Bergh.
Levi's ziet omzet stijgen, maar winst dalen
Gepubliceerd op 9 februari 2012 om 00:00
Reacties 0