De besloten winkelclub Vente-Privée heeft in 2011 een omzetstijging geboekt van elf procent. Het bedrijf noteerde in Europa een omzet van 1,073 miljard euro. M-commerce droeg volgens Vente-Priveé flink bij aan de groei. “Over een tijdje lopen we allemaal met een smartphone in onze hand. Het wordt de toverstaf van het consumeren,” aldus Jacques-Antoine Granjon, ceo en oprichter van Vente-Privée, tegen FashionUnited.
Niet alleen Vente-Privée draaide een goed jaar. Concurrent Vente-Exclusive wist zijn omzet te verdubbelen tot dertig miljoen euro. De Belgische webwinkel lanceerde onlangs een iPhone app, die momenteel dertigduizend keer gedownload is. Binnenkort volgt de versie voor smartphones die draaien op een besturingssysteem van Android. De onderneming lanceerde daarnaast een chatfunctie op zijn website, waarmee klanten met hun vragen of klachten terecht konden.
Voor 2012 heeft Vente-Exclusive plannen voor een nieuwe uitbreiding. “Daar kan ik voorlopig echter nog niet te veel over verklappen”, aldus ceo Peter Grypdock. Om de klantenservice te verbeteren werd er het afgelopen jaar ook geïnvesteerd in een chatfunctie op de website. Doel voor 2012: “Nog meer verkopen organiseren dan vorig jaar. Daarnaast hebben we ook plannen voor een nieuwe uitbreiding, maar daar kan ik voorlopig nog niet te veel over verklappen,” aldus Grypdonck.
M-commerce stuwt omzet besloten winkelclubs
Gepubliceerd op 16 februari 2012 om 00:00
Reacties 0