'Online transacties vaak niet afgerond'

Online consumenten stappen zeer regelmatig uit een online aankoopproces voor het voltooien van de bestelling. Dat blijkt uit cijfers Forrester Research, zo schrijft Twinkle Magazine online. Het webwinkelbezoek groeit rap, maar het overgrote deel koopt uiteindelijk niets. E-commerce is daarmee ‘big business’, maar het is nog lang niet zo groot als dat het zou moeten zijn, aldus een rapport van Chase Response.

Uit het rapport blijkt dat 71 procent van de consumenten het online aankoopproces niet afmaakt. Dit komt grofweg neer op een verlies van 61,3 miljard pond in Groot-Brittannië voor 2011, tegen 33,1 miljard in 2007. Volgens het rapport zijn de hoge verzendkosten voor 44 procent van de online consumenten een reden het virtuele winkelwagentje te verlaten. Daarnaast is 41 procent van de consumenten niet bereid tot een aankoop, toetst 27 procent de prijs, vindt de kwart van de consumenten de prijs te hoog en wil 24 procent van de consumenten de producten bewaren voor later.

Forrester Research schat dat voor iedere 100 dollar die bedrijven besteden aan het verkrijgen van traffic, ze slechts 1 dollar uitgeven om het verkeer daadwerkelijk te converteren naar transacties. Voor veel bedrijven is het behalen van een duidelijke verbetering in conversiepercentages niet eenvoudig, wat een reden kan zijn dat veel bedrijven slechts een zeer klein deel spenderen aan het omzetten van verkeer naar verkoop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!