Dierenwinkel Pets Place heeft een webshop geopend. De keten hoopt in zijn segment de grootste speler in het online kanaal te worden.
In de shop worden zevenduizend producten aangeboden, terwijl de gemiddelde fysieke vestiging slechts vijftienhonderd producten op voorraad heeft. Dit verschil moet in de loop van het jaar kleiner worden. Zo worden de filialen voorzien van internetzuilen. Als een bepaald product niet in de fysieke vestiging aanwezig is, kan de consument terecht bij het digitale schap. Bestelde producten kunnen vervolgens worden thuisbezorgd of in de winkel worden opgehaald.
Pets Place hoopt dat de omzet van de shop in de buurt zal komen van het Duitse Zooplus, dat in Nederland een omzet van 21 miljoen euro behaalt. De keten ziet het online kanaal niet als los onderdeel naast de fysieke vestiging, maar wil beide kanalen integreren. “We geloven er niet in, dat winkel en webshop gescheiden zijn van elkaar”, aldus e-commercemanager Jochem van Schayk. “Daarom wordt gekozen voor een multichannelstrategie. Pets Place is voor de consument één, ongeacht of hij voor de winkel of webshop kiest.”
De markt voor dierspeciaalzaken bedraagt momenteel zo'n 1,3 miljard euro. Bijna de helft wordt via supermarkten verkocht, de rest via dierenzaken. Het online marktaandeel ligt momenteel op zes procent.
Pets Place zet in op online
Gepubliceerd op 6 april 2012 om 00:00
Reacties 0