Retailers als eBay, Amazon en Sephora maken steeds vaker gebruik van Pinterest om mobiele shoppers aan te trekken. De retailgiganten plaatsen massaal ‘pin it’ buttons op hun productpagina’s. Mobiele of online shoppers kunnen op die manier de foto van het product delen met hun volgers op Pinterest.
Pinterest richt zich vooral op het web, maar het platform biedt ook mobiele applicaties en een mobiele site. Marketeers signaleren de groeiende populariteit van Pinterest en zoeken steeds vaker naar manieren om consumenten te betrekken.
“Mobiele consumenten zijn vaak simpelweg aan het ‘window shoppen’”, aldus Chris Mason, ceo bij Branding Brand. “Pinterest speelt daar handig op in.” Sephora besloot afgelopen week Pinterest op zijn site te integreren en plaatste een ‘Pin It’ button bij al zijn veertienduizend producten. Volgens Mason moeten retailers er vervolgens wel voor zorgen dat hun mobiele site optimaal functioneert. “Wanneer de mobiele klant een aankoop wil doen, gaat het vaak mis. De site werkt vaak niet optimaal op een smartphone. De consument is dan geneigd om de shop te verlaten.”
Populariteit Pinterest neemt toe
Gepubliceerd op 18 april 2012 om 00:00
Reacties 0