McDonald’s laat klanten burger ontwerpen

Fastfoodketen McDonald’s laat zijn klanten hun eigen hamburger ontwerpen in de merkactivatiecampagne ‘De Bekende Burger’. De campagne is inmiddels gelanceerd op zowel de website als de Facebookpagina van McDonald’s Nederland.

Consumenten stellen online hun favoriete burger samen op basis van zeventig ingrediënten. De burgers kunnen gedeeld woden via diverse sociale media zoals Facebook en Twitter. De burger met de meeste stemmen komt met de zelfbedachte naam op het menu van McDonald’s.

“Het design van de website is innovatief vanwege de content”, vertelt Olaf van der Geld, creative director bij Tribal DDB Amsterdam. “Welk mobiel apparaat je ook gebruikt, of dat nou een smartphone of een tablet is - iedereen heeft dezelfde ervaring als ze hun burger samenstellen. Het is leuk, makkelijk en het ontwerpprogramma heeft een fancy design. Dat wil je natuurlijk delen met je vrienden via sociale media”, aldus Van der Geld. Met de campagne hoopt McDonald’s het merk dichterbij de consument te brengen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!