De supermarktomzet is in april met 2,5 procent gestegen naar 2,54 miljard euro. In 2011 kwam de omzet in dezelfde maand uit op 2,48 miljard euro. Dat blijkt uit cijfers van GfK. In de eerste vier maanden van 2012 groeide de supermarktomzet met 1,8 procent naar 10,44 miljard euro.
Uit de cijfers blijkt dat de Nederlandse consument zich breder oriënteert bij zijn aankoopgedrag en in april 3,9 procent vaker de supermarkt bezocht dan in dezelfde maand een jaar eerder. Het gemiddelde bonbedrag daalde met 1,3 procent naar 22,37 euro.
Volgens het GfK is de Oranjekoorts nog niet losgebarsten en blijven de retailers daarmee achter bij 2008. Driekwart van de Nederlanders geeft aan naar de Olympische Spelen te gaan kijken, en bijna zeventig procent zegt het EK voetbal te gaan volgen. Vooral de klanten van supermarktketens Plus en Dirk zijn geïnteresseerd in de evenementen. Klanten van Aldi en Lidl hebben het minst interesse voor sportevenementen.
Supermarkten zien omzet stijgen
Gepubliceerd op 7 mei 2012 om 00:00
Reacties 0